در این مقاله قصد داریم شما را با  صفر تا صد تفاوت ادکلن اصل و شرکتی آشنا کنیم تا بتوانید با اطلاعات کامل خرید خود را انجام دهید.

آیا شما هم جزو افرادی هستید که در هنگام خرید ادکلن به تفاوت ادکلن اصل و شرکتی توجه می کنید؟ آیا رایحه و ماندگاری ادکلن ها برای شما هم مهم است؟ دنیای ادکلن ها پر از تنوع و پیچیدگی می باشد. امروزه برند های مختلفی اقدام به تولید ادکلن نموده اند.در واقع ادکلن های شرکتی هم چند سالی است که وارد این دنیا شده اند. به گونه ای که همواره سعی دارند خود را در میان ادکلن های اورجینال بگنجانند؛ اما اکثر ادکلن هایی که به صورت شرکتی هستند، بو و رایحه متفاوتی با ادکلن های اورجینال دارند. از این رو همواره برای خرید عطر و ادکلن بایستی شناخت کافی در مورد تفاوت ادکلن اصل و شرکتی داشته باشید. ادکلن های شرکتی به علت قیمت پایین تر شاید فروش بیشتری داشته باشند؛ اما هیچگاه کیفیت ادکلن های اورجینال را نخواهند داشت. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله قصد داریم تا شما را تفاوت ادکلن اصل و شرکتی آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

آشنایی با تفاوت ادکلن اصل و شرکتی:

در هنگام خرید عطر و ادکلن ممکن است، فروشنده به شما در مورد ادکلن اصل و شرکتی توضیحاتی بدهد. ولی نتواند به خوبی تفاوت ادکلن اصل و شرکتی را برای شما مشخص کند. چرا که متاسفانه برخی از فروشندگان نیز از این تفاوت آگاهی ندارند. در واقع ادکلن های اورجینال یا اصل اصولا توسط بزرگترین برندهای دنیا تولید و وارد بازار عطر و ادکلن می شوند. از جمله این برندهای معتبر می توان به برند عطر و ادکلن ورساچه اشاره کرد که معمولا محصولات این برند قیمت بسیار بالایی دارند.

در مقابل، ادکلن های شرکتی محصولاتی هستند که با فرمول مشابه ادکلن های اورجینال، تولید و عرضه شده اند. همچنین مهمترین دلیل فروش ادکلن های شرکتی در بازار، قیمت پایین آن نسبت به ادکلن های اورجینال به قصد جذب جمعیت زیادی از مشتریان می باشد. به طور کلی از مهمترین تفاوت ادکلن اصل و شرکتی می توان به پارامترهای مختلفی همچون قیمت، رایحه، ماندگاری، پخش بو و طراحی شیشه آنها اشاره کرد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

فرق بین ادکلن اصل و شرکتی

تفاوت های ادکلن اصل و شرکتی

مشخصات ادکلن‌های شرکتی چیست؟

به منظور بررسی تفاوت ادکلن اصل و شرکتی، ابتدا مشخصات ادکلن های شرکتی را معرفی خواهیم نمود. این ادکلن ها به خاطر افزایش قیمت ادکلن های اورجینال وارد بازار شده اند. در واقع ادکلن های نامبرده از نظر دسته بندی به دو نوع تقسیم بندی می شوند. دسته اول، ادکلن هایی هستند که دارای نام مشابه با همان بسته بندی و بطری عرضه شده اند. دسته دوم، ادکلن هایی هستند که تنها رایحه مشابه با محصولات اورجینال دارند. از مهمترین مشخصات ادکلن های شرکتی که سبب تفاوت ادکلن شرکتی و اورجینال شده اند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه و شیشه ادکلن ضعیف تر نسبت به محصول اورجینال.
  • قیمت پایین تر و ارزان تر محصولات شرکتی.
  • داشتن تنها نت اولیه یا نت پایانی ادکلن اصل.
  • دارا بودن حداقل میزان پخش بو و ماندگاری نسبت به نسخه اورجینال.
  • بسیاری از ادکلن های شرکتی در سایزهای کوچک و به صورت جیبی تولید و طراحی می شوند.
پیشنهاد مطالعه  آشنایی با صفر تا صد بهترین ادکلن های مردانه زمستانی و پاییزی

شایان ذکر است که ادکلن های شرکتی دارای نام و نشان رسمی هستند که به صورت قانونی تولید شده اند. همچنین این ادکلن ها با دارا بودن مجوزهای بهداشتی هیچگونه شباهتی با محصولات فیک که فاقد هرگونه مجوز بهداشتی هستند، ندارند.

 

 ویژگی های ادکلن‌های اورجینال:

از طرفی مهم ترین ویژگی های ادکلن اورجینال که باعث تفاوت ادکلن اصل و شرکتی شده است، عبارتند از:

  • دارا بودن رایحه و بوی مشخص.
  • داشتن بارکد، نام برند، مشخصات و برچسب اصالت.
  • ماندگاری و پخش فوق العاده.
  • داشتن بدنه شیشه ای منحصر به فرد و با کیفیت.
  • استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در تولید ادکلن.

ادکلن های اورجینال، ادکلن هایی هستند که توسط برندهای معروف تولید و عرضه شده اند. این ادکلن ها دارای بارکد، شناسنامه، هولوگرام و برچسب اصالت می باشند که معمولا قیمت بسیار بالایی نیز دارند. البته برخی از ادکلن های اصل هم گاهی تحت لیسانس شرکت مادر در کشورهای دیگری تولید می شوند اما کیفیت و اصالت آنها به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد. چرا که این ادکلن ها دارای ضمانت از شرکت مادر هستند. همچنین ادکلن های مذکور با طراحی منحصر به فرد و ظرافت دقیقی تولید شده اند که در هر نت آن، یک عنصر جادویی نهفته است. به عبارتی در طول زمان، توسط لایه های مختلف بویایی، رایحه های جادویی آن تجربه خواهد شد.

 

قیمت ادکلن، پارامتری اساسی در فرق بین ادکلن اصل و شرکتی :

اصلی ترین پارامتر اساسی در فرق ادکلن اصل با شرکتی، قیمت آن می باشد. همانطور که در قسمت های قبل اشاره شد، مهم ترین هدف برندهای ادکلن شرکتی در دسترس قرار دادن تمامی سبک ها و رایحه ها با قیمت مناسب است. در واقع اصلی ترین نکته ای که ممکن است افراد بدون توجه به سایر تفاوت های ادکلن اصل و شرکتی به آن دقت داشته باشند، قیمت آن می باشد. به عبارتی، ادکلن های شرکتی همواره قیمت پایین تری نسبت به محصولات اورجینال دارند اما بهتر است که هیچگاه کیفیت و اصالت را بر قیمت آن ترجیح ندهید.

پیشنهاد مطالعه  معرفی 10 ادکلن زنانه زیر یک میلیون تومان

تفاوت ادکلن اصل و شرکتی

مشخصات ادکلن های شرکتی

رایحه، عامل اصلی تفاوت ادکلن اصل و شرکتی:

رایحه ادکلن ها از عوامل اصلی تفاوت ادکلن اصل و شرکتی می باشد. همانطور که عنوان شد، کمپانی های سازنده ادکلن های شرکتی، فرمول اصلی ساخت ادکلن را از شرکت های مادر خریداری نموده و خود اقدام به تولید آن می نمایند. در واقع فرق ادکلن شرکتی و اورجینال در رایحه آن به مواد اولیه آن باز می گردد. به عبارت دقیق تر در تولید ادکلن های شرکت از مواد اولیه با کیفیتی که برندهای شرکت مادر بکار می گیرند، استفاده نمی شود. به همین علت تفاوت ادکلن اصل و شرکتی در رایحه آنها به سادگی قابل تشخیص می باشد.

در واقع داشتن فرمول رایحه یک ادکلن اورجینال و مواد اولیه آن، برای تولید رایحه ای مشابه کافی نیست. چرا که عوامل بسیار زیادی بر کیفیت آن دخیل است که رایحه آن را دلفریب خواهد کرد. به همین دلیل نمی توان گفت که چون کمپانی های ادکلن های شرکتی، فرمول را از برند مادر خریداری می کنند، فرق ادکلن شرکتی و اورجینال بسیار کم است. شایان ذکر است که ادکلن های شرکتی تنها یک نت اولیه یا پایانی مشابه با ادکلن های اورجینال دارند.

 

از پخش بو و ماندگاری در تفاوت ادکلن اصل و شرکتی غافل نشوید:

میزان پخش بو و ماندگاری ادکلن ها از مولفه های مهم تفاوت ادکلن اصل و شرکتی هستند که همواره در هنگام مقایسه آنها برای مشتریان و خریداران مهم می باشد. پخش بو در ادکلن های شرکتی تفاوت چندانی با ادکلن های اصل ندارد. این مسئله اغلب به این خاطر است که پخش بو هیچگونه ارتباطی با رایحه و هزینه های مصرفی آن نخواهد داشت.

پس در ارتباط با میزان ماندگاری ادکلن، بحث فرق بین ادکلن اصل و شرکتی وجود ندارد. زیرا به منظور افزایش میزان ماندگاری ادکلن های شرکتی از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می شود که البته در نمونه های اصل این گونه ترکیبات شیمیایی استفاده نمی شوند. البته باید اشاره کرد که میزان ماندگاری و پخش بوی ادکلن های شرکتی هیچ گاه بهتر از ادکلن های اورجینال نمی باشند. البته بایستی بدانید که برخی از ادکلن های شرکتی بدون شک توان رقابت با نمونه های اورجینال را خواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه  10 تا از بهترین ادکلن های مردانه مناسب تابستان

از طرفی دیگر به دلیل اینکه در تولید ادکلن های شرکتی از مواد با کیفیتی استفاده نمی شود، برخی از افراد به منظور افزایش ماندگاری، این ادکلن ها را بیش از حد معمول استفاده می کنند که این موضوع گاهی منجر به بروز آلرژی می گردد. فراموش نکنید که میزان پخش و ماندگاری یک ادکلن، به معنای بالا بودن کیفیت آن نیست. میزان ماندگاری و پخش بو همچنین به عوامل مختلفی همچون آب و هوا، نوع و میزان استفاده از ادکلن هم بستگی دارند.

طراحی شیشه عطر دیگر تفاوت ادکلن اصل و شرکتی:

در گام آخر بررسی تفاوت ادکلن اصل و شرکتی می توان به طراحی شیشه ادکلن اشاره کرد. خبر خوب این است که برندهای تولید کننده ادکلن های شرکتی، شیشه های ادکلن را به گونه ای طراحی می کنند تا خریداران و مشتریان ادکلن ها در تشخیص رایحه ادکلن از روی رنگ یا المان های آن، این ادکلن ها را با نمونه اورجینال اشتباه نگیرند. از همین رو ادکلن های شرکتی به راحتی از روی شیشه، قابل شناسایی می باشد. البته در کنار شیشه ادکلن، برندهای ادکلن های اورجینال، محصولات خود را با نشانه های ظاهری منحصر به فردی طراحی و تولید می کنند تا مصرف کنندگان بتوانند به راحتی تفاوت ادکلن اصل و شرکتی را تشخیص دهند. از طرفی دیگر ادکلن های شرکتی در طراحی نام ادکلن بر روی شیشه سعی می کنند که آن را با تغییراتی نسبت به ادکلن های اصلی انجام دهند.

سخن آخر:

در این مقاله به معرفی تفاوت ادکلن اصل و شرکتی و ویژگی های هر یک پرداختیم. انتخاب و خرید از میان ادکلن های اورجینال و شرکتی به میزان بودجه و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. چنانچه بودجه کافی برای خرید ادکلن ندارید، بهترین گزینه برای شما ادکلن های شرکتی می باشد. این در حالی است که می توانید با اندکی هزینه بیشتر، ادکلن های اورجینال و با کیفیت را خریداری و رایحه ای جادویی را تجربه کنید.

مجموعه عطر مرکزی با دارا بودن سابقه طولانی در زمینه خرید و فروش ادکلن های اورجینال زنانه و مردانه، محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا و گارانتی 7 روزه به فروش می رساند. شما می توانید ادکلن های اورجینال مطرح ترین برندهای دنیا را با هزینه ای مناسب و اصالت کالا خریداری نمایید. کارشناسان مجموعه عطر مرکزی شما را در انتخاب رایحه ای دلربا راهنمایی خواهند کرد تا بتوانید اصالت و رایحه واقعی را تجربه کنید!