احنمالا در هنگام خرید انواع عطرها با اصطلاحاتی مانند پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت و یا … مواجه شده اید.

اما تفاوت آن ها در چیست؟ همه انواع عطرها مانند هم هستند تنها تفاوت اصلی آن ها فقط مقدار عطر خالصی می‌باشد که در آن ها بکار رفته است. در این مطلب قصد داریم تا انواع عطرها را بر اساس غلظت توضیح دهیم. پس تا پایان مطلب همرا ما باشید

انواع عطر بر اساس غلظت

1. پرفیوم یا عطر خالص (parfum /perfume /pure perfume):

عطر خالص یا پرفیوم در بین تمام انواع عطرها بیشترین غلظت را دارند که از لحاظ قیمتی نیز بیشترین قیمت را در بین انواع عطرها دارند. پرفیوم ها معمولا غلظتی بین 20 تا 30 و حتی گاهی تا 40 درصد مواد معطر روغنی را دارند و از لحاظ ماندگاری نیز بیشترین ماندگاری (حدود 6 تا 8 ساعت) را دارند.

 

2. ادوپرفیوم (Eau De Parfum / Eau De Perfume/ EDP) :

پس از نوع اول که همان پرفیوم ها بودند بیشترین غلظت را ادوپرفیوم ها دارند که با علامت اختصاری EDP نیز نشان داده می شوند. غلظت حدودی آن ها بین 15 تا 20 درصد می‌باشد و ماندگاری بین 5 تا 6 ساعت را دارند. در ترکیبات عطر های با غلظت ادوپرفیوم نسبت به پرفیوم خالص آب و الکل بیشتری نیز بکار رفته است ولی با این حال از لحاظ قیمتی نیز جزو عطرهای گران قیمت هستند.

3. ادوتویلت (EDT / Eau De Toilette) :

ادوتویلت ها با غلظت حدودی 5 تا 15 درصد از مواد معطر، در رده بعدی از این دسته بندی قرار می گیرند. این عطر ها با توجه به این که غلظت کمتری نسبت به موارد قبلی ذکر شده را دارند در نتیجه ماندگاری کمتری (حدود 4 تا 5 ساعت) نیز نسبت به آن ها نیز دارند. این گونه عطرها اثرشان از روی لباس و یا پوست زودتر از موارد قبلی از بین می رود. از لحاظ قیمتی هم قیمت مناسبی دارند و یکی از پرطرفدارترین نوع عطرها می باشند.

پیشنهاد مطالعه  آشنایی با صفر تا صد بهترین ادکلن های مردانه زمستانی و پاییزی

4. ادکلن (EDC / Eau De Cologne) :

ادکلن و یا ادوکلن ها انواع دیگری از عطرها بر اساس غلظت می باشند که غلظت حدودی 2 تا 4 درصد دارند. نسبت به ادوتویلت ها غلظت کمتری و آب و الکل بیشتری دارند و از لحاظ قیمتی از ادوتویلت ها کمی ارزان تر هستند . ماندگاری اینگونه عطرها در حدود 2 تا 3 ساعت می باشد. متاسفانه اکثر افراد هرچیزی به غیر از عطرها را ادکلن می نامند که این موضوع کاملا اشتباه می باشد.

 

5. اوفرش ( Eau Fraiche) :

اوفرش ها هم نیز نمونه دیگری از عطرها بر اساس غلظت می باشند که غلظت حدودی 1 تا 3 درصد دارند غلظت این دسته از سایر دسته ها کمتر می باشد در نتیجه ماندگاری کمتری در حدود 1 تا 2 ساعت را دارند.

 

در پایان به اطلاع شما عطر دوستان عزیز می رسانیم در زمینه مشاوره و انتخاب عطر می توانید به صورت 24 ساعته با ما در ارتباط باشید تا بهترین عطر ها را برای خود و سایر عزیزانتان انتخاب کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع گردد تا موقع خرید انواع عطر ها دچار سردرگمی نشوید و بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

پایان